1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ: Εξερευνούμε τα μνημεία
1η Δραστηριότητα: Ψυχολογικής και γνωστικής προετοιμασίας.
Με αφορμή το παρακάτω γράμμα που έρχεται στην τάξη, με το οποίο η αποστολέας, παροτρύνει τους μαθητές να συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι ανακάλυψης και εξερεύνησης μνημείων της Ευρώπης, ανιχνεύονται και αποτιμώνται οι προϋπάρχουσες γνώσεις των μαθητών για τα μνημεία.
Αξιοποιείται η ιδεοθύελλα και οι ερωτοαποκρίσεις για να καταγραφούν σε ιστόγραμμα οι πρώτες ιδέες και γνώσεις των μαθητών για τα μνημεία (project based learning). Ο εκπαιδευτικός αξιοποιεί τη ρουτίνα σκέψης Γέφυρα 3-2-1 για να εκμαιεύσει τις προϋπάρχουσες γνώσεις των μαθητών για το θέμα των μνημείων. Θα γίνει η καταγραφή τους σε ιστόγραμμα και η έναρξη της έρευνας με συγκεκριμένους άξονες αναζήτησης πληροφοριών και στοιχείων, αξιοποιώντας την μεθοδολογική προσέγγιση project based learning.
Ενδεικτικές ερωτήσεις:
- «Πείτε μου τρεις λέξεις που σας έρχονται στο μυαλό ακούγοντας τη λέξη μνημεία;»
- «Τι νομίζετε ότι είναι τα μνημεία. Σκεφτείτε λίγο και διατυπώστε δύο ερωτήσεις για τα μνημεία»
- «Έχετε δει κάπου εδώ γύρω ένα μνημείο; Εάν ναι που;»
- «Από όσα έχετε δει, ένα μνημείο με τι μοιάζει;»
Οι μαθητές διατυπώνουν τις ιδέες τους και ενδεικτικοί άξονες διερεύνησης, οι οποίοι προκύπτουν από το ιστόγραμμα αφορούν π.χ. στο «γιατί υπάρχουν, πότε και πως κατασκευάζονται, ποια είναι η ιστορία και η πολιτισμική αξία τους κ.ά.»
Καταγράφονται οι αρχικές ιδέες των μαθητών για τα μνημεία.
2η Δραστηριότητα: Έναρξη της έρευνας.
Ενισχύονται τα κίνητρα των μαθητών για συνεργασία σε ομάδες και περαιτέρω δραστηριοποίηση με την ενεργή εμπλοκή τους στην έρευνα για τα μνημεία, μέσω της αξιοποίησης ψηφιακών μέσων (εκπαιδευτικές ιστοσελίδες, εικόνες, βίντεο), ταξιδιωτικών εντύπων και φωτογραφιών. Ενημερώνονται οι γονείς για να συμβάλλουν στην έρευνα.
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι σημαντικός γιατί οργανώνει, συντονίζει και καθοδηγεί, φροντίζει ώστε όλοι οι μαθητές να κατανοούν τον κοινό στόχο της έρευνας και βοηθά στη διανομή των ρόλων μέσα στην ομάδα. Διατηρεί σε όλη τη διάρκεια της δράσης των παιδιών το ρόλο του παρατηρητή. Ενισχύει την έρευνα των μαθητών με συχνές ανατροφοδοτήσεις. Ενδιαφέρεται για τη συμμετοχή όλων των μαθητών στη φάση της διερεύνησης, αξιοποιεί τα σχόλια των μαθητών και αξιολογεί το βαθμό στον οποίο συνεργάζονται μέσα στην ομάδα και τον τρόπο επίλυσης των διαφορών που ανακύπτουν. Ενισχύει την κριτική σκέψη των παιδιών με τις κατάλληλες ερωτήσεις.
Ενδεικτικές ερωτήσεις:
- «Τι χρειάζεται να ξέρουμε για τα μνημεία;»
- «Πού μπορείτε να μάθετε περισσότερα;»
- «Ποιος μπορεί να μας δώσει πληροφορίες;»
- «Πώς μπορούμε να καταγράψουμε αυτές τις πληροφορίες;».
Οι μαθητές μικρής ηλικίας, όπως είναι του Νηπιαγωγείου και της Α΄τάξης του Δημοτικού, έχουν τη δυνατότητα με τη διαμεσολάβηση του εκπαιδευτικού να γνωρίσουν τη λειτουργία της αναζήτησης σε έναν φυλλομετρητή του υπολογιστή της τάξης. Αναζητούνται οι λέξεις κλειδιά που θα δώσουν πληροφορίες για τα μνημεία. Οι μαθητές εξοικειώνονται με τη πληκτρολόγηση λέξεων κλειδιών που αντιγράφουν από καρτέλες. Το υλικό εκτυπώνεται ή αποθηκεύεται σε ψηφιακούς φακέλους με τη συμμετοχή των μαθητών, οι οποίοι εξοικειώνονται με τις λειτουργίες «Επιλογή», «Αντιγραφή», «Εκτύπωση», «Αποθήκευση», μέσω των συμβόλων τους στη γραμμή εργαλείων. Οι μαθητές φέρνουν στην τάξη υλικό που έχουν συλλέξει με τη βοήθεια της οικογένειας τους.
3η Δραστηριότητα: Ταξινόμηση του υλικού σε κατηγορίες με κριτήρια που προκύπτουν από την παρατήρηση και τη σύγκριση
Παρουσίαση του υλικού τα οποία δημιουργούν οι μαθητές σε ομάδες, αξιοποιώντας δικές τους εικαστικές αναπαραστάσεις των μνημείων, εικόνες, λεζάντες, κ.ά.
Κάθε ομάδα παρουσιάζει το υλικό που έχει συγκεντρώσει και πληροφορεί την ολομέλεια για την πορεία της διερεύνησης. Οι υπόλοιπες ομάδες παροτρύνονται να συμμετέχουν στη συζήτηση και να διατυπώσουν ερωτήματα:
- «Πόσο εύκολο ήταν να συλλέξετε τις πληροφορίες;
- Πώς θα αξιοποιήσετε τα δεδομένα;»
Ο εκπαιδευτικός θέτει τον προβληματισμό:
- «Ποιες πηγές και πόρους αξιοποιήσατε;
- Οι επιστήμονες όταν κάνουν έρευνες, πώς επεξεργάζονται τόσες πληροφορίες, τι σκέφτεστε να κάνουμε με όλα αυτά τα στοιχεία για να μπορούμε εύκολα να τα αξιοποιήσουμε;
- Μήπως θα μπορούσαμε να κάνουμε μικρές ομαδούλες με πληροφορίες που έχουν ομοιότητες; Ποιες θα μπορούσαν να δημιουργηθούν;».
4η Δραστηριότητα: Εννοιολογικός χάρτης.
Σε ομαδικό επίπεδο αποτιμώνται οι γνωστικές δυνατότητες και δυσκολίες των μαθητών με τη δημιουργία εννοιολογικού χάρτη για τα μνημεία. Δημιουργείται ο πρώτος εννοιολογικός χάρτης με τις πρώτες ιδέες των παιδιών για τα μνημεία.
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ: Αναγνωρίζουμε τα μνημεία
1η Δραστηριότητα: Γνωριμία με το επάγγελμα του ξεναγού.
Στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο έρχεται το παρακάτω ηχογραφημένο μήνυμα (voki) για τους μαθητές, μέσω του οποίου γίνεται η γνωριμία με την αποστολέα του γράμματος, την Αφροδίτη, η οποία είναι ξεναγός και είναι μια ομιλούσα μορφή avatar. Για να δείτε το μήνυμα πατήστε ΕΔΩ
Διατυπώνουν, καταγράφουν και ηχογραφούν με την υποστήριξη του εκπαιδευτικού, ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα του ξεναγού. Η δράση τους είναι ομαδική και δομούν μια μορφή avatar, για να διατυπώσει τα ερωτήματά τους, τα οποία αποστέλλονται με ψηφιακό μήνυμα στην Αφροδίτη, όπως και οι απαντήσεις της προς τα παιδιά
To avatar που δημιουργήσαμε με τις ερωτήσεις των παιδιών: https
://tinyurl.com/2pabbm7c
Οι μαθητές αναζητούν πληροφορίες για το επάγγελμα του ξεναγού.
Μετά την αναζήτηση, τα παιδιά μαθαίνουν ποια είναι η δουλειά του ξεναγού συγκεντρώνουν τις πληροφορίες, τις καταγράφουν με τη βοήθεια της εκπαδευτικού στο χαρτί και στέλνουν τις απαντήσεις της αναζήτησής τους στην Αφροδίτη την ξεναγό αλλά και σε σας! Για να το δείτε πατήστε ΕΔΩ
2η δραστηριότητα: Εύρεση μνημείων
Η Αφροδίτη στέλνει μια σειρά δράσεων για την αναγνώριση σημαντικών μνημείων, όπως:
- έναν λαβύρινθο, στην έξοδο του οποίου υπάρχει ένας κώδικας (QR code) και το μνημείο αποκαλύπτεται, όταν σκαναριστεί από τους μαθητές,
- να συνθέσουν ψηφιακά μια εικόνα
- να φτιάξουν on line ένα παζλ για να συνθέσουν την εικόνα του μνημείου Βυζαντινά τείχη για να βρούνε τα μνημεία
- να κάνουν σειραθέτηση αριθμημένων λωρίδων της εικόνας ενός μνημείου
Atomium, an interactive worksheet by ViktoriaMichtopoulou
liveworksheets.com - Συμμετέχουν στην άσκηση σε διαδικτυακή εφαρμογή Βρίσκω τα όμοια
- να ακολουθήσουν τον αλγόριθμο, ώστε να συλλέξουν τα γράμματα του ονόματος ενός μνημείου
Οι μαθητές με τις παιγνιώδεις δράσεις καλλιεργούν την αλγοριθμική σκέψη, τις ψηφιακές δεξιότητες και εξοικειώνονται με το σχηματισμό λέξεων. Στην εύρεση των μνημείων δημιουργούνται ασκήσεις και quiz για την εύρεσή τους.
3η δραστηριότητα: Αναγνώριση των μνημείων.
Οι μαθητές αναγνωρίζουν τα μνημεία και συλλέγουν δεδομένα για την ιστορία τους με μηχανές αναζήτησης.
Μετά την παρουσίαση των μνημείων απεικονίζουν και γράφουν το όνομα του μνημείου στα πλαίσια της Τέχνης (Arts).
Οι μαθητές όταν λύνουν τους γρίφους και αναγνωρίζουν τα μνημεία συγκεντρώνουν πληροφορίες σε ομάδες για τα συγκεκριμένα δηλ., για τον Παρθενώνα, το Κολοσσαίο, τον πύργο του Άιφελ, το Sibelius (Φινλανδία), το Αtomium (Βέλγιο) και τα Βυζαντινά Τείχη της Θεσσαλονίκης.
Πατώντας ΕΔΩ μπορείτε να βρείτε το διαδικτυακό σχέδιο έρευνας που χρησιμοποιήσαμε με τα παιδιά μέσα στην τάξη.
Χωρισμένοι σε ομάδες πληκτρολογούν στην μηχανή αναζήτησης google το όνομα του μνημείου, αναζητούν πληροφορίες και τις "καταγράφουν σε διαμορφωμένο φύλλο...
3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ: Ταξιδεύουμε στο χρόνο και στο χώρο
1η δραστηριότητα: Δημιουργία ψηφιακής πολυμεσικής ιστοριογραμμής
Οι μαθητές δημιουργούν μια ιστοριογραμμή των μνημείων, κάνοντας υποθέσεις, συγκρίσεις για τις χρονικές περιόδους κατασκευής τους π.χ. αρχαία χρόνια, βυζαντινά, ρωμαϊκά, σύγχρονα.
Δημιουργείται ο προβληματισμός, «εάν θα θέλαμε να επισκεφθούμε το πιο παλιό μνημείο, πώς θα το βρίσκαμε;». Ως προς την τοποθέτηση στο χρόνο, αρχικά τα παιδιά ξεκινούν από αυτο-αναφορικές καταστάσεις και αντιλαμβάνονται το τώρα, δηλ. τη στιγμή που ζουν και μετά μεταφέρονται σε άλλα πρόσωπα και καταστάσεις μιας συλλογικής δράσης π.χ. τι κάναμε πριν και τι κάναμε μετά. Η εξοικείωση με τη χρονική διαδοχή μιας ιστορίας (π.χ. παραμύθι για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου) είναι βοηθητική, έτσι ώστε σταδιακά να συνδέουν τα γεγονότα και τη διαδοχή στο χρόνο με αντικειμενικά συστήματα αναφοράς, όπως με τη μέρα, το μήνα, τη χρονική περίοδο (Τζεκάκη, 2010). Λαμβάνοντας υπόψη αυτή τη συνθήκη, η κατάταξη των μνημείων μπορεί να γίνει και με κριτήρια παλαιότητας που προκύπτουν από την εμφάνισή τους (ο Παρθενώνας, το Κολοσσαίο, τα Βυζαντινά Τείχη έχουν εικόνα ερειπίων, σε αντίθεση με τον πύργο του Άιφελ, το Αtomium και το Sibelius). Οι ομάδες των μαθητών καλούνται να παρατηρήσουν τα μνημεία και να τα σειραθετήσουν με κριτήριο την παλαιότητά τους.
Ενδεικτικές ερωτήσεις: «Τι βλέπετε σε αυτό το μνημείο; Μπορείτε να καταλάβατε πότε κατασκευάστηκε; Τι σας κάνει να το λέτε αυτό; Συγκρίνετε τα μνημεία μεταξύ τους, έχουν ομοιότητες και διαφορές; Γιατί πιστεύετε ότι έχουν αυτήν την εικόνα σήμερα; Τι συνέβη;»Τα αποτελέσματα της ιστορικής κατάταξης αιτιολογούνται από τους μαθητές και κάνουν αλλαγές αν το κρίνουν σκόπιμο.
Αρχικά, τα παιδιά δημιούργησαν την ιστοριογραμμή στο πάτωμα και μετέπειτα φτιάξαμε στην τάξη την ιστοριογραμμή μας σε ψηφιακό παιχνίδι για εμπέδωση και εξοικείωση! Αν θέλετε μπορείτε να παίξετε κι εσείς!
2η δραστηριότητα: Δημιουργία ψηφιακού διαδραστικού χάρτη.
Δημιουργείται ο προβληματισμός «Σε ποια σημεία της Ευρώπης βρίσκονται τα μνημεία; Πώς θα μπορούσαμε να τα βρούμε για να οργανώσουμε ένα ταξίδι;» Τα παιδιά σε ομάδες συνεργάζονται και με τη βοήθεια των διαδραστικών εφαρμογών (google earth, google map, ευρωπαϊκού πολιτικού χάρτη) εντοπίζουν τις χώρες στις οποίες βρίσκονται τα μνημεία. Εξοικειώνονται με το συμβολικό σύστημα των χαρτών και εντοπίζουν τις θέσεις των μνημείων. Ενώνουν τα μνημεία και συγκρίνουν τις αποστάσεις με αφετηρία το σημείο στο οποίο βρίσκονται τα παιδιά. Ο χάρτης εκτυπώνεται και μπαίνει ο προβληματισμός «Ποια ομάδα θα έκανε το πιο σύντομο ταξίδι; πώς μπορείτε να μετρήσετε τις αποστάσεις για κάθε μνημείο;». Οι μαθητές κάνουν υποθέσεις και αξιοποιούν το υλικό που υπάρχει στην τάξη για να κάνουν μετρήσεις. Οι ομάδες συζητούν, προτείνουν και δοκιμάζουν πολλούς τρόπους με τους οποίους μπορούν να κάνουν είτε άμεσες συγκρίσεις, αξιοποιώντας π.χ. κορδέλες, σπάγκους, είτε έμμεσες με τη χρήση μη συμβατικών μονάδων π.χ. συνδετήρες, μαρκαδόρους κ.ά. Ο εκπαιδευτικός θέτει προβληματισμούς για την διαφορετικότητα των αποτελεσμάτων από κάθε ομάδα ανάλογα με τη μονάδα μέτρησης. «Τι θα πρέπει να γίνει για να μπορούμε να συγκρίνουμε τα αποτελέσματα;». Οι ομάδες μπορεί με αυτόν τον τρόπο να οδηγηθούν στη συμφωνία για χρήση κοινής μονάδας μέτρησης προκειμένου να γίνουν οι συγκρίσεις.
Οι μαθητές σε ομάδες περιηγούνται και εντοπίζουν στο χάρτη σε διαδικτυακές εφαρμογές (google earth, google map) τα μνημεία της Ευρώπης. Έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν τον δικό τους διαδραστικό χάρτη, να εξοικειωθούν με τα σύμβολα και τα εργαλεία των χαρτών σε ψηφιακό περιβάλλον (σμίκρυνση, μεγέθυνση, εντοπισμός θέσης), να αναγνωρίσουν στο χάρτη τα ονόματα των πόλεων και των χωρών, τα οποία είναι γραμμένα σε κάρτες και να συγκρίνουν τις διαδρομές μεταξύ των μνημείων.
Φτιάξαμε κι εμείς το δικό μας pictramap στην τάξη!
Εντοπίζουν τα ονόματα των χωρών που βρίσκονται τα μνημεία
Κάνουμε τις ίδιες μετρήσεις σε εφαρμογή On line δημιουργίας χάρτη
( https://mapmaker.nationalgeographic.org/ ) στον υπολογιστή!
Μέσω της εφαρμογής Google Earth τα παιδιά "επισκέπτονται" διαδικτυακά τα μνημεία
και "βλέπουν" την θέα από τα μνημεία!
4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ: Λύνουμε γρίφους
1η Δραστηριότητα: Βιωματικό παιχνίδι με τα μνημεία.
Οι μαθητές συμμετέχουν σε ένα επιδαπέδιο παιχνίδι σε δυάδες. Ο ένας μαθητής είναι ο οδηγός και ο άλλος ο εκτελεστής, κερδίζει η δυάδα που φτάνει γρηγορότερα στους στόχους και συγκεντρώνει όλες τις εικόνες των μνημείων. Σε τετραγωνισμένο πλαίσιο που σχεδιάζεται στο δάπεδο τοποθετούνται φωτογραφίες των μνημείων σε θέσεις που διαφοροποιούνται για κάθε δυάδα μαθητών. Ο οδηγός με βάση το σημείο εισόδου στο τετραγωνισμένο πλαίσιο κωδικοποιεί με βέλη προσανατολισμού την πορεία που θα πρέπει να εκτελέσει ο μαθητής, ο οποίος υλοποιεί τη διαδρομή για να φτάσει στο μνημείο π.χ. του Παρθενώνα και μετά τον καθοδηγεί προφορικά να την υλοποιήσει. Οι μαθητές οργανώνονται σε δυάδες, ένας είναι ο οδηγός και ο άλλος ο εκτελεστής. Ο κανόνας είναι ο οδηγός να καθοδηγήσει προφορικά τον εκτελεστή βάσει του κώδικα με τα βελάκια 🔜🔜🔝🔝🔙 που έχει στήσει, προκειμένου να φτάσει σε ένα μνημείο. Κερδίζει η ομάδα που θα μαζέψει τις εικόνες, ακολουθώντας τις σωστές οδηγίες, κάνοντας το λιγότερο χρόνο.
2η Δραστηριότητα: Το Bee-Bot ταξιδεύει.
Οι μαθητές συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι προγραμματισμού του bee bot. Σε ένα mat για μετακίνηση του προγραμματιζόμενου ρομπότ υπάρχουν οι εικόνες των μνημείων σε διαφορετικά σημεία. Η Αφροδίτη, η ξεναγός με φωνητικά μηνύματα (voki) δίνει γρίφους (δύο μηνύματα) για την ανακάλυψη του κάθε μνημείου, π.χ. «Στηρίζεται σε τέσσερα πόδια και ξύνει με τη μύτη του τον ουρανό. Ποιο είναι;». Όταν λύνεται ο γρίφος το bee-bot προγραμματίζεται για να φτάσει στην εικόνα του Άιφελ. Ακολουθεί με τον ίδιο τρόπο η επίλυση όλων των γρίφων.
Οι πρώτοι τρεις γρίφοι από την Αφροδίτη αφορούν στον πύργο του Άιφελ της Γαλλίας, στο Κολοσσαίο της Ιταλίας και στον Παρθενώνα της Ελλάδας. Για ακούσετε τους γρίφους πατήστε ΕΔΩ
Οι υπόλοιποι τρεις γρίφοι αφορούν στο Atomium του Βελγίου, στο Sibelius της Φινλανδίας και στα Βυζαντινά τείχη της Θεσσαλονίκης και στην αποστολή για τις κατασκευές των μνημείων. Για να ακούσετε τους γρίφους πατήστε ΕΔΩ
Επειδή στο σχολείο μας δεν διαθέτουμε bee-bot υλοποιήσαμε την ίδια δραστηριότητα σε τετραγωνισμένο πάτωμα με τα παιδιά να αναλαμβάνουν το ρόλο του προγραμματιστή αλλά και του bee bot!
3η Δραστηριότητα: Ταξιδιωτική γωνιά. Στο τέλος ο εκπαιδευτικός παροτρύνει εφόσον είναι τόσο καλοί να ξεκινήσουν την προσπάθεια τους να στήσουν την «Ταξιδιωτική γωνιά» στην τάξη τους για να την εμπλουτίσουν με το παραγόμενο υλικό και αυτό που έχουν συγκεντρώσει από την έρευνά τους. Η οργάνωση αυτής της περιοχής γίνεται από τις ομάδες και βασίζεται στο προβληματισμό και στις προτάσεις των μαθητών για την αξιοποίηση του υλικού. «Με ποιο στόχο να το διαλέξουμε και πώς να το παρουσιάσουμε;». Τα παιδιά προτείνουν την περιοχή της τάξης, η οποία μπορεί να μετατραπεί σε ταξιδιωτική γωνιά, όπου θα εκτίθεται το υλικό. Η οργάνωσή της και η τοποθέτηση του υλικού γίνεται από τους μαθητές, προτείνουν τρόπους καλύτερης έκθεσης του υλικού και αξιοποιούν εικόνες και υλικό του διαδικτύου για ταξιδιωτικά γραφεία. Συμμετέχουν ως άσκηση αξιολόγησης στην επίλυση ενός quiz για τα μνημεία Βρίσκω τα ονόματα των μνημείων
5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ: Κατασκευές
1η δραστηριότητα: Πειράματα
Υλοποιούνται πειράματα για την κατανόηση του φυσικού φαινομένου της τριβής ολίσθησης των σωμάτων με αφορμή την κατασκευή του Παρθενώνα και του προβληματισμού της μετακίνησης των ογκόλιθων μαρμάρου.
Οι μικροί μας μαθητές δοκιμάζουν να μετακινήσουν τα τουβλάκια - ογκόλιθους αρχικά με τα χέρια στο λόφο της Ακρόπολης. Κατάλαβαν όμως ότι κάτι τέτοιο θα ήταν σχεδόν ακατόρθωτο και στη συνέχεια σκέφτηκαν να χρησιμοποιήσουν σχοινιά σαν γερανοί. Είναι όμως οι άνθρωποι αρκετά δυνατοί για να τους τραβήξουν;
Σε δεύτερο χρόνο κάνουν χρήση ενός κεκλιμένου επίπεδου και επιλέγουν να σπρώξουν τους μαρμάρινους ογκόλιθους με τα χέρια
στη συνέχεια με τη χρήση σχοινιών
και τέλος με την βοήθεια κυκλικών κορμών.
Ποια τεχνική νομίζετε οτι χρησιμοποιήθηκε τελικά για την κατασκευή του Παρθενώνα; Πως ήταν πιο εύκολη η μετακίνηση των ογκόλιθων;
2η δραστηριότητα: Κατασκευές.
Οι μαθητές στο αρχικό μήνυμα της ξεναγού Αφροδίτης (avatar) έχουν αναλάβει την αποστολή να κατασκευάσουν τρισδιάστατα τα μνημεία με υλικά που οι ίδιοι θα επιλέξουν και να τα διαφημίσουν. Τα κριτήρια επιτυχίας είναι: οι κατασκευές τους να είναι σταθερές και τα δομικά στοιχεία που θα επιλέξουν να έχουν ομοιότητες με αυτά των μνημείων π.χ. το Αtomium αποτελείται από σφαίρες που συνδέονται με κυλίνδρους.
Αξιοποιούνται οι φάσεις της διδακτικής προσέγγισης της διαδικασίας του τεχνικού σχεδιασμού (Engineering Design Process).
4η Δραστηριότητα: Ψηφιακή τρισδιάστατη κατασκευή.
1η Δραστηριότητα: Η αφίσα.
Η Αφροδίτη έχει ζητήσει από τους μαθητές στο αρχικό μήνυμα να διαφημίσουν στον κόσμο τα μνημεία για να γίνουν βοηθοί ξεναγοί. Οι μαθητές σε ομάδες προβληματίζονται για τους τρόπους πληροφόρησης και διαφήμισης των μνημείων στο κοινό. Μία πιθανή πρόταση είναι να δημιουργήσουν μια αφίσα με πληροφορίες για τα μνημεία, ώστε να τα διαφημίσουν και να προσκαλέσουν τον κόσμο να τα γνωρίσει. Τα παιδιά αποφάσισαν η αφίσα τους να έχει ψηφιακή μορφή. Έδωσαν φωνή στα μνημεία, τα στόλισαν και μας τα παρουσιάζουν ψηφιακά! Τα παρουσιάσανε στην τάξη αλλά αποφασίσανε να τα βάλουμε και στο ιστολόγιο του σχολείου για να τα μοιραστούνε με όλους εσάς! Για να δείτε πατήστε ΕΔΩ
2η δραστηριότητα: Τι καινούριο μάθαμε;
Οι μαθητές συμπληρώνουν το 2ο ψηφιακό εννοιολογικό χάρτη για τα μνημεία, δημιουργούν νέες εικαστικές αναπαραστάσεις για τα μνημεία (ζωγραφιές, κολάζ κ.ά.) και κάνουν συγκρίσεις με τις αρχικές ιδέες και γνώσεις. Καταλήγουν σε συμπεράσματα «Εάν θα το επαναλαμβάναμε, τι θα αλλάζαμε, τι κερδίσαμε, τι άλλο θα θέλαμε να μάθουμε;».
Δραστηριότητες αξιολόγησης:
Συνεργάζονται με τον εκπαιδευτικό για τα έργα που επιθυμούν να συμπεριλάβουν στον ατομικό φάκελο τους (portfolio/e-portfolio). Συμπληρώνουν φύλλα αυτοαξιολόγησης και ετεροαξιολόγησης για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα των εργαστηρίων δεξιοτήτων και απαντούν σε ένα ερωτηματολόγιο.
7ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ: Απονομή διπλώματος
1η Δραστηριότητα διάχυσης του προγράμματος: «Σας γνωρίζουμε τα μνημεία»
Οι μαθητές οργανώνουν την παρουσίαση του προγράμματος τους για να τους απονεμηθεί το δίπλωμα του «Βοηθού ξεναγού». Δημιουργία της ταξιδιωτικής γωνιάς στην τάξη για την έκθεση των κατασκευών τους. Οργανώνουν εκδήλωση παρουσίασής τους και διαφήμισης των μνημείων στους γονείς και σε φορείς της τοπικής κοινωνίας και αποφασίσαμε με τα παιδιά να κατασκευάσουμε δύο από τα μνημεία που γνωρίσαμε! Το ένα τμήμα επέλεξε την Ακρόπολη και το άλλο το Sibelius!
Αφού παρακολουθήσαμε 3D βίντεο για να δούμε τις λεπτομέρειες και αρχίσαμε τις κατασκευές!
Η ομάδα της Ακρόπολης έκανε μετρήσεις γιατί ήταν σίγουροι πως οι κολόνες είναι ίδιες και ίσες για να μπορεί η σκεπή να στέκεται!
Για να δούμε, ακούγεται μουσική αν φυσήξουμε μέσα τους όπως στο Sibelius;
Τι άλλο μπορούμε να φτιάξουμε με τους κύλινδρους; Νύχια!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.