Καλωσορίσατε στο blog του νηπιαγωγείου μας!
Από δω και στο εξής θα
μπορείτε να ενημερώνεστε για τις δραστηριότητες και τις διάφορες δράσεις του σχολείου μας και να μοιραζόμαστε μαζί στιγμές και εμπειρίες.
1. Παιχνίδι γνωριμίας με μουσική. Τοποθετούμε σε διαφορετικά σημεία της τάξης κάρτες με εικόνες από πλανήτες του ηλιακού συστήματος.Τα παιδιά γίνονται ζευγάρια και κάθονται στην ολομέλεια.
2. Διερευνούμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών, συζητάμε τι γνωρίζουν οι μαθητές για το διάστημα και τι θα ήθελαν να μάθουν και γράφουμε σε χαρτόνι ή στον πίνακα (ή και διαδραστικό πίνακα εάν υπάρχει) όλες τις ιδέες που έχουν οι μαθητές.
3. Βλέπουμε το βίντεο από το YouTube «National Geographic | Επιστήμη 101 | To Ηλιακό Σύστημα» και μιλούμε για τον Ήλιο και τους πλανήτες (Ψηφιακές Δεξιότητες – DigComp Edu -Γνώσεις Πληροφόρησης και Δεδομένων)
Η αναζήτηση αρχίζει!Βλέπουμε βίντεο με τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος!
Ο καθένας από μας διαλέγει έναν πλανήτη που του αρέσει και αναζητά πληροφορίες για αυτόν...
Η αναζήτησή μας συνεχίζεται στο σχολείο από τα βιβλία και στο σπίτι με την βοήθεια των γονιών!
Βλέπουμε το σύμπαν και τρισδιάστατα!
Και τις απόκριες....
"ντυθήκαμε" μέρα-νύχτα....
και "πετάξαμε" με τον πύραυλο-χαρταετό μας....
4. Δημιουργία puzzle με το ψηφιακό εργαλείο https://www.jigsawplanet.com/ με τον Ήλιο, τη Γη και τη Σελήνη (Technology).
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά.. Υπάρχει ζωή εκεί έξω;
1. Πλανήτες από κοντά...με τη ψηφιακή εφαρμογή τα παιδιά παρατηρούν τους πλανήτες σε τρισδιάστατη μορφή πρώτα, με την οποία μπορούν να τους περιστρέφουν και να τους εξερευνούν από όλες τις πλευρές τους! Στη συνέχεια τοποθετούν τον πλανήτη μέσα στην τάξη και συνεχίζουν την εξερεύνηση σε 4D μορφή. Μπορούν να τον πλησιάσουν και να τον παρατηρήσουν γυρίζοντας γύρω του! (Technology-Ψηφιακές Δεξιότητες)
2. Δημιουργούμε έναν εννοιολογικό ψηφιακό χάρτη με τις ιδέες των παιδιών αναφορικά με το υπό διερεύνηση θέμα (Technology-Ψηφιακές Δεξιότητες)
3. Κυκλική τροχιάς πλανητών με βιωματικό τρόπο:
χρησιμοποιώντας μπαλόνια διαφορετικών χρωμάτων (ένα για κάθε πλανήτη) Γράφουμε το όνομα του πλανήτη μας και το κολλάμε στα μπαλόνια-πλανήτες....
αλλά και με μακέτες πλανητών που έφτιαξαν τα παιδιά
Κι αφού "χόρεψαν" γύρω από τον ήλιο, μπήκαν και στη σωστή σειρά!
Φτιάχνουμε σε χαρτί όλα όσα έχουμε μάθει ως τώρα για το διάστημα!
4. Παρακολουθήσαμε το βίντεο της NASA και φτιάξαμε τον δικό μας πύραυλο με απλά υλικά. (Engineering- Υπολογιστική Σκέψη)
Μάλιστα, βάλαμε και τους πλανήτες στη σειρά για να δούμε ποιος πύραυλος θα φτάσει πιο μακριά, μέχρι τον Πλούτωνα!
5. Φύλλο Εργασίας 1 και 2 με πλανήτες Ηλιακού Συστήματος
3. Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας....
1.Βίντεο προσομοίωσης για τον Ήλιο και ερωτήματα διερεύνησης στα παιδιά (Technology- Artificial Intelligence)
Εξερεύνηση του ήλιου με 4D αναπαράσταση μέσα στην τάξη! Τα παιδιά κρατώντας σε δυάδες το κινητό και το τάμπλετ του σχολείου, παρατήρησαν τον ήλιο σε όλες του τις διαστάσεις!
Τι βλέπετε εδώ; Πώς κινείται ο Ήλιος; Παρατηρείστε και δείτε πως είναι η επιφάνεια του Ήλιου; Με τι μοιάζει ο Ήλιος;
2.Ήλιος και Μυθολογία- Μύθος του Φαέθωνα και σύνδεση με περιβαλλοντικό πρόβλημα.
Βλέπουμε σε βίντεο τον μύθο του Φαέθωνα που πίστευαν παλιά οι άνθρωποι και το ζωγραφίζουμε!
3.Χωρίζουμε τον μύθο σε κομμάτια, με εικόνες, τις ανακατεύουμε και ζητάμε από τα παιδιά να βάλουν την ιστορία στη σωστή σειρά. (Μαθηματικά- Κωδικοποίηση)
4. Ζωγραφική του Μύθου από τα παιδιά (Arts) και ψηφιοποίηση
ιστορίας με το ψηφιακό εργαλείο storyjumber (Technology)
5. Συζήτηση για το φως και τη θερμότητα του Ήλιου και οφέλη και συνέπειες (Φύλλο εργασίας 3)
6. Εισάγουμε το επιδαπέδιο ρομπότ beebot
και στη συνέχεια με βάση το Φύλλο εργασίας 3
η beebot μας βοηθάει να προστατευθούμε από τον Ήλιο επιλέγοντας τη σωστή διαδρομή και κάνοντας πρώτα τη διαδρομή βιωματικά και στο χαρτί (Επίλυση προβλήματος-Ρομποτική)
4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Ήλιε, Γη, Σελήνη Μέρα ή Νύχτα;
1.Κίνηση της Γης γύρω από τον άξονά της μέσα από το Artificial Intelligence βίντεο προσομοίωσης NASA Visualization Technology Applications and Development (VTAD) (Science- Technology)
2.Πείραμα με φακό και τη Γη για κατανόηση της εναλλαγής μέρας και νύχτας που προκαλείται από την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της. Χρήση της μεθοδολογίας IBSE (Science)
3. Συζήτηση για το πως περνάμε τη μέρα και τη νύχτα-Ανάρτηση στο padlet του σχολείου της προσωπικής ιστορίας του κάθε παιδιού με θέμα πως περνώ τη μέρα μου. Μπορείτε να τα βρείτε στον ψηφιακό μας πίνακα πατώντας ΕΔΩ (Technology)
4. Παίζουμε με τις σκιές του Ήλιου στα αντικείμενα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Καλούμε τα παιδιά να ζωγραφίσουν τις σκιες από τον Ήλιο σε κάποια αντικείμενα που θα επιλέξουν και καταγράφουν την πορεία του Ήλιου στον ουρανό κατά τη διάρκεια της ημέρας (στο σχολείο) (Science)
Φτιάχνουμε ηλιακό ρολόι! Αυτό που είχαν οι άνθρωποι τα παλιά χρόνια!
βάζουμε σημάδι για την σκιά και βλέπουμε πως σε λίγη ώρα αλλάζει! Γιατί;
Μα βλέπουμε και τον ήλιο που έχει μετακινηθεί στον ουρανό!
5.Ψηφιακό παιχνίδι με αντιστοίχηση εικόνων και σκιών πλανητών με το εργαλείο liveworksheets (Technology)
1. Ποιες είναι οι εποχές του Χρόνου; Παρακολούθηση σύντομου βίντεο προβολής για Πλανητάριο που δείχνει την κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο και τις εποχές. (Technology)
2. Τι γνωρίζουν τα παιδιά για τις εποχές; Πως τις ξεχωρίζουν; Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη και ψηφιακά παιχνίδια με σειροθέτηση και αντιστοίχηση εικόνων από τις τέσσερις εποχές (Technology- Mathematics)
3. Τα παιδιά του κλασικού τμήματος 2 ζωγραφίζουν την αγαπημένη τους εποχή στο τάμπλετ ή στο κινητό τηλέφωνο των γονέων τους με ένα λογισμικό ανοικτής έκφρασης και δημιουργικότητας και στη συνέχεια με τη βοήθεια των γονέων διαμοιράζουμε το υλικό στο padlet του σχολείου. Μπορείτε να τις δείτε στον ψηφιακό μας πίνακα πατώντας ΕΔΩ (Technology)
Τα παιδιά του κλασικού τμήματος 1 "ζωγραφίζουνε" στον υπολογιστή την αγαπημένη τους εποχή! (πρόγραμμα Tux
Paint), αλλά δεν είναι και τόσο εύκολο τελικά!
Οι ζωγραφιές αυτές
βρίσκονται στο υπολογιστή και μπορούνε να τις ξαναβλέπουνε!
(Δείτε τις στον Ψηφιακό Πίνακα μας)
4.Εισάγουμε το νέο απόκτημα του νηπιαγωγείου μας, το επιδαπέδιο ρομπότ Βeebot που είναι μια μέλισσα-ρομπότ και στη συνέχεια με βάση το Φύλλο εργασίας 4 λύνουμε τα αινίγματα και η Beebot φτάνει στην εποχή που πρέπει, οπτικοποιώντας πρώτα τη διαδρομή στο χαρτί
Με την μέλισσα ρομπότ σχεδιάζουμε τις εντολές στο χαρτί και στη συνέχεια προγραμματίζοντας την κίνηση της Beebot στoν επιδαπέδιo χάρτη. (Προγραμματισμός - Ρομποτική)
Μελετάμε πως πρέπει να πάει στον πλανήτη που θέλουμε και μετά πατάμε τα κουμπάκια με τις οδηγίες!
6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Ταξίδι στη Σελήνη
1. Πείραμα για την απόσταση ΓΗΣ και ΣΕΛΗΝΗΣ https://spaceplace.nasa.gov/moon-distance/en/ (Science-Technology)
2. Σεληνιακό τοπίο... Βλέπουμε φωτογραφίες από τη Σελήνη (http://goo.gl/D0r2p) Ακολουθούμε τη μέθοδο IBSE (βλ.υπόδειγμα) για την επίλυση προβλήματος και διερώτηση (Science)και προσπαθούμε να κινηθούμε στον χώρο σε συνθήκες λιγότερης βαρύτητας...
3. Ας ταξιδέψουμε με έναν φανταστικό πύραυλο στη Σελήνη (Arts). Γινόμαστε αστροναύτες και χορεύουμε στη Σελήνη!
Παρατηρούμε τη Σελήνη και τους αστερισμούς! Μαθαίνουμε από που πήραν το όνομά τους και σχεδιάζουμε δικούς μας αστερισμούς! Ενώνουμε τα αστέρια με γραμμές και μαντεύουμε το όνομά τους! Μπορείτε να τους μαντέψετε κι εσείς;
Βλέπουμε και βίντεο για τους σχεδιασμούς των αστεριών, τους αστερισμούς!
Δημιουργούμε τους δικούς μας αστερισμούς και τους δίνουμε όνομα!
Οι φίλοι μας μαντεύουν το όνομα από το σχέδιο του αστερισμού μας!
4.Οι φάσεις της Σελήνης. Βλέπουμε το Artificial Intelligence βίντεο προσομοίωσης και συζητάμε με τα παιδιά για τις σεληνιακές φάσεις (Technology)
5. Οι φάσεις της Σελήνης χρησιμοποιώντας υλικά και ακολουθώντας την πορεία της Σελήνης από την αύξουσα φάση, έως τη φθίνουσα.
6. Ακούμε την Ιστορία Φεγγαροσκεπαστής του ΠΙΜΠΑΡΕ ΕΡΙΚ, ζωγραφίζουμε το παραμύθι και την ψηφιοποιούμε (Arts- Technology)
Το παραμύθι: "Ο φεγγαροσκεπαστής", μας άρεσε πολύ! Η κυρία μας είπε πως μπορούμε να το φτιάξουμε βιβλίο, όχι απλό βιβλίο αλλά e-book!
Έτσι ζωγραφίσαμε ο καθένας από έναν ήρωα της ιστορίας και τους βάζαμε κάθε φορά στο μαύρο χαρτόνι που είχαμε για φόντο ανάλογα με την σειρά και τα γεγονότα της ιστορίας! Η κυρία έβγαζε φωτογραφίες!
Και σε λίγο βλέπαμε τις φωτογραφίες στον υπολογιστή!
και
ζωγραφίζουμε με τρόπο μαγικό το φεγγάρι και την αμυγδαλιά που στην αρχή
δεν φαίνονται άλλα εμφανίζονται όταν τα βάφουμε όλα με την μαύρη
μπογιά! (τεχνική μπατίκ)
Δείτε τις ζωγραφιές μας πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμό!
1. Δημιουργούμε έναν εννοιολογικό χάρτη με αυτά που μάθαμε με το λογισμικό coggle αναφορικά με τους πλανήτες και το ηλιακό σύστημα. Συγκρίνουμε τους δύο εννοιολογικούς χάρτες από την δραστηριότητα του 2ου εργαστηρίου και βλέπουμε ποιες γνώσεις μάθαμε (Technology)
2. Καλούμε τα παιδιά σε μικρές ομάδες στη γωνιά του Υπολογιστή να αντιστοιχίσουν τις εικόνες με τους πλανήτες με το λογισμικό (Technology)
3. Καλούμε τα παιδιά να παίξουν ένα παιχνίδι εμπέδωσης- quizz (Technology)
4.Ομαδοσυνεργατική μέθοδος και Δημιουργία Μακέτας με τους πλανήτες: Τα παιδιά του κλασικού τμήματος 2, έφτιαξαν δύο μακέτες με υλικά της τάξης, όπως χρώματα πλαστελίνης για τον κάθε πλανήτη, ξυλάκια, χαρτόνι, μαρκαδόρους για να γράψουν τα ονόματα, οπτικοποιώντας τη σκέψη τους και αυτά τα οποία έμαθαν, όπως η σειρά των πλανητών σύμφωνα με την απόσταση τους από τον Ήλιο (Engineering- Υπολογιστική Σκέψη- Arts)
Έφτιαξαν μια αφίσα του ηλιακού μας συστήματος σε δύο διαστάσεις σε χαρτόνι
και μια 3D απεικόνιση του ηλιακού μας συστήματος με πλαστελίνη
Τα παιδιά του κλασικού τμήματος 1
για να εμπεδώσουμε όλα όσα μάθαμε, πλανητάριο που οι πλανήτες γυρίζουν γύρω από τον ήλιο!
...για να σχηματίσουμε την κυκλική πορεία τους χρησιμοποιούμε στρόγγυλά αντικείμενα, πιο μικρούς κύκλους για τους κοντινούς πλανήτες και μεγαλύτερους για τους μακρινούς, όλοι πρέπει να σχεδιαστούν έχοντας το ίδιο κέντρο, τον ήλιο!
5. Δημιουργία παρουσίασης των πλανητών με το λογισμικό ChatterPix την οποία κοινοποιούμε στους γονείς στο ιστολόγιο του σχολείου στην εφαρμογή Padlet. Μπορείτε να δείτε τις παρουσιάσεις στον ψηφιακό μας πίνακα πατώντας ΕΔΩ (Technology)
6. Συμπλήρωση ερωτηματολογίων αυτοαξιολόγησης
Στο τέλος ζωγραφίσαμε κι όλα αυτά που μάθαμε στο εργαστήρι αυτό!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.