ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
2. Κλιματική αλλαγή- Φυσικές Καταστροφές -Πολιτική
Προστασία
Κεντρικός στόχος της
Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης είναι η διαμόρφωση αξιών, στάσεων και δεξιοτήτων
ενός ενεργού και ευαισθητοποιημένου προς το περιβάλλον και τη βιώσιμη ανάπτυξη
πολίτη, ενός «περιβαλλοντικά εγγράμματου πολίτη».
Στόχοι που αφορούν στη διαμόρφωση
συμπεριφορών και στρατηγικών: (α) ελέγχου της ανεξέλεγκτης κατανάλωσης
αγαθών, (β) ορθολογικής διαχείρισης των απορριμμάτων (ανακύκλωσης,
επαναχρησιμοποίηση) και (γ) στην κατανόηση της ανάγκης αλλαγής του σχεδιασμού
των προϊόντων, με κατασκευή είτε από υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, είτε από
υλικά που μπορούν να αντέχουν στην επαναχρησιμοποίηση.
Ακολουθώντας τις φάσεις της διερευνητικής μάθησης αξιοποιώντας τις ρουτίνες σκέψης στη ροή των μαθησιακών δραστηριοτήτων,
στοιχεία διαφοροποιημένης διδασκαλίας και περιγραφικής αξιολόγησης, οι μαθητές/τριες εμπλέκονται ενεργά στην
οικοδόμηση της γνώσης και αποκτούν δεξιότητες μάθησης, νου, δεξιότητες
κοινωνικής ζωής και ενσυναίσθησης, καθώς και δεξιότητες τεχνολογίας
Επιδιώκεται η ανάπτυξη και ενδυνάμωση στις:
●Δεξιότητες Μάθησης: Συνεργασία, Δημιουργικότητα, Επικοινωνία.
● Δεξιότητες Νου – Κατασκευές, Επίλυση Προβλήματος
● Δεξιότητες Μάθησης και Επικοινωνίας: Συνεργασία
●Ψηφιακές δεξιότητες μάθησης
● Δεξιότητες Ζωής- Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία, Υπευθυνότητα
Το περιβάλλον κινδυνεύει! Τι πρέπει να κάνουμε γι΄αυτό;
Να το φροντίσουμε βέβαια! Μα τι σημαίνει φροντίδα;
Πως φροντίζουμε τον άνθρωπο, τα φυτά και το περιβάλλον;
Ποιος φροντίζει ποιον; Γιατί συμβαίνει αυτό;
Άρα για να ζήσουμε αρμονικά, θα πρέπει ο ένας να φροντίζει τον άλλο και όλοι μαζί το περιβάλλον!
Συζητούμε για τα απορρίμματα και τα παιδιά αναλαμβάνουν με τη βοήθεια των γονέων τους να καταγράψουν τα απορρίμματα, να τα κατηγοριοποιήσουν και να τα παρουσιάσουν στην ομάδα
Ακολουθεί συζήτηση με το τι κάνουμε με αυτά τα "σκουπίδια" και που καταλήγουν...
Μήπως μπορούμε να κάνουμε κάτι με αυτά; Μπορούμε να τα ξαναχρησιμοποιήσουμε; Πού πρέπει να τα πετάξουμε;
Διαβάζουμε στην αυλή του σχολείου μας κάτω από τη σκιά των δέντρων το βιβλίο "Δως μου μια δεύτερη ευκαιρία" και μαθαίνουμε για τα υλικά που ανακυκλώνονται! Στη συνέχεια επισκεπτόμαστε τους κάδους ανακύκλωσης, τους παρατηρούμε και τους συγκρίνουμε με τους κάδους των σκουπιδιών....
Ο κάδος της ανακύκλωσης έχει σκουπίδια; Μυρίζει άσχημα;
Σε λίγο ήρθε και το φορτηγό της καθαριότητας και τα παιδιά ένιωσαν την ανάγκη να ευχαριστήσουν τους υπάλληλους του δήμου που μας φροντίζουν για να είναι η περιοχή μας καθαρή! Τους φώναξαν λοιπόν ένα τεράστιο ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ και οι υπάλληλοι μας ανέφεραν οτι στα τόσα χρόνια που εργάζονται, αυτή ήταν η πρώτη φορά που κάποιος τους ευχαρίστησε γι'αυτό!
Η ΑΝΟΙΞΗ ΗΡΘΕ ΚΑΙ Η ΑΥΛΗ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΓΕΜΙΣΕΙ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ!
Εμείς στο σχολείο τα αγαπάμε, τα φροντίζουμε, τα ποτίζουμε
ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΜΑΣ ΑΡΕΣΟΥΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΜΕ ΝΑ ΦΥΤΕΨΟΥΜΕ ΣΠΟΡΑΚΙΑ!
ΑΝΑΡΩΤΙΟΥΜΑΣΤΕ ΠΟΥ;
ΚΑΙ Η ΛΥΣΗ ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΚΕΣΕΔΑΚΙΑ ΑΠΟ ΓΙΑΟΥΡΤΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!
...ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ...
ΟΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
ΜΑΘΑΜΕ ΠΟΛΛΑ ΚΑΤΑΦΕΡΑΜΕ ΠΟΛΛΑ
ΕΤΣΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΣΚΟΥΠΙΔΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΤΙ ΧΡΗΣΙΜΟ....
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΑΜΕ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΜΑΘΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΕΝΟΣ ΦΥΤΟΥ ΚΑΙ ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΒΙΒΛΙΑΡΑΚΙ
ΓΡΑΜΜΙΚΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΕΝΟΣ ΑΓΑΘΟΥ-ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ
(ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ ΩΣ ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ)
Τα παιδιά δούλεψαν σε ομάδες και ανέβαλαν να παρουσιάσουν την "ιστορία"ενός αγαθού της επιλογής τους...
ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ
(ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΠΟΡΟ ΩΣ ΤΟΝ ΚΑΡΠΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΩΝ ΣΠΟΡΩΝ)
Πάμε όμως να δούμε τι γίνεται με πιο σύνθετα αγαθά όπως το κινητό τηλέφωνο! Από τι αποτελείται; Από τι υλικά; Είναι μόνο αυτά που φαίνονται ή υπάρχουν κι άλλα;
Τα παιδιά αφού επεξεργάστηκαν το κινητό τηλέφωνο και μοιράστηκαν τη γνώμη τους με την ομάδα
Τα παιδιά παρατήρησαν τα κομμάτια του κινητού και διάβασαν στα σύμβολά του ότι δεν πρέπει να πεταχτεί στα σκουπίδια...
Ποια είναι αυτά τα υλικά που ανακυκλώνονται; Τα χωρίσαμε σε ομάδες και τα αντιστοιχήσαμε με τις λέξεις τους.
Τι μπορούμε τελικά να κάνουμε με τα χαλασμένα κινητά; Μήπως υπάρχει κι άλλος τρόπος να
επικοινωνήσουμε από απόσταση χωρίς να επιβαρύνουμε το περιβάλλον;
Τα παιδιά είπαν πολλές γνώμες... άλλος με
σήματα καπνού, άλλος με ταχυδρομικά περιστέρια άλλος θυμήθηκε το τηλέφωνο με το καλώδιο... έτσι αποφασίσαμε κι εμείς να φτιάξουμε το
δικό μας τηλέφωνο από ανακυκλώσιμα υλικά! Με κλωστή και δύο ποτηράκια!
Τα παιδιά τα κατάφεραν και το μήνυμα έφτασε στον αποδέκτη του χωρίς να επιβαρύνουμε ιδιαίτερα το περιβάλλον!
Όχι μόνο τα κινητά αλλά και άλλα αντικείμενα έχουν επάνω το σήμα της ανακύκλωσης,
η οποία γίνεται καθημερινά στο νηπιαγωγείο!
Για να μην πετάξουμε μπορούμε να μεταποιήσουμε τα χαλασμένα πράγματα και να τα χρησιμοποιήσουμε αλλιώς, όπως: ένα χαλασμένο ρολόι γίνεται.....
δίσκος σερβιρίσματος, το πλαστικό μέρος του και μια βεντάλια με αριθμούς, το χάρτινο μέρος.
Την μπαταρία του, που δεν βρήκαμε να την μεταμορφώσουμε σε κάτι άλλο, την ρίξαμε στον ειδικό κάδο "Αφής" για μπαταρίες.....
και το κουτί της φωτογραφικής μηχανής γίνεται ένα σπιτάκι για κούκλα με την διαφάνεια για παράθυρο και σκέπαστρο στην εξώπορτα!
Στη συνέχεια του προγράμματός μας πραγματοποιήσαμε μια εκδρομή στη φύση σε συνεργασία με τον Φορέα Διαχείρισης Λιμνών Βόλβης και Κορώνειας.
Αρχικά επισκεφτήκαμε τις Νυμφόπετρες, τις λίμνες της περιοχής μας και τα υπεραιωνόβια πλατάνια του Σχολαρίου.
Γνωρίσαμε τα παράξενα τοπία που δημιουργεί η φύση!
Ενημερωθήκαμε για τους θρύλους και τις ιστορίες του τόπου
Επισκεφτήκαμε το κέντρο πληροφόρησης Ν.Απολλωνίας είδαμε και μάθαμε για τα πουλιά και τα ψάρια που ζουν στις λίμνες!
και για την καταστροφή που δημιούργησε ο άνθρωπος σ' αυτές από την υπεράντληση του νερού και την μόλυνση με τα απόβλητά του.....
Ακολούθως στο σχολείο,
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ ΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
(ΑΕΡΑΣ-ΘΑΛΑΣΣΑ-ΓΗ)
"ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΝ" ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΣΕ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΖΗΤΟΥΝ ΛΥΣΕΙΣ
ΣΕ ΘΑΛΑΣΣΑ, ΓΗ ΚΑΙ ΑΕΡΑ ΚΑΙ ΟΙ ΛΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΑΘΑΜΕ....
ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ ΝΕΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ...
ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΖΩΗΣ
ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΦΡΟΝΤΙΣΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΟΥΝ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ!!!!!
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!!!!!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.